Column // Toekomst gedachtekronkels

maart 26, 2013



En daar zit ik weer.
Het is lang geleden, de laatste keer dat ik hier iets aan het schrijven was, was (even spieken) 29 september. Ongeveer een halfjaar geleden dus!
Waarom? Geen idee. Waarschijnlijk was het een combinatie van drukte + geen zin. Ik zit lange dagen op school, als ik thuis ben moet ik leren en daarna ben ik zo uitgeput dat ik alleen nog maar op de bank televisie wil kijken.



Ik denk dat we dit allemaal wel herkennen. Die uitputting. We zijn kinderen, ik bedoel, ik ben 17! Mensen worden gemiddeld 80,5 jaar oud, dus ik moet nog een jaar of 63! Waarom worden we dan nu al helemaal uitgeput?
Ik snap ook heus wel dat het nodig is, zonder opleiding kun je die laatste 63 jaar van je leven fijn achter de kassa bij de plaatselijke supermarkt doorbrengen. Misschien zijn er mensen die daar ontzettend gelukkig van  worden, maar mijn levensplan is het.

Wat is dan wel mijn levensplan? Weer zo'n vraag waar ik het antwoord niet op weet. Ik zit aan het einde van 5 VWO en heb dus nog ongeveer een jaar om een studie uit te kiezen. Natuurlijk  zit ik erover na te denken, en er komen ook wel steeds meer studies in mijn hoofd die mij wel leuk lijken, of waar ik juist helemaal niets mee heb.
Ik ben vooral bang dat ik de verkeerde keuze maak. Dat ik na een jaar de studie helemaal niets meer vind, het niet kan en moet stoppen en weer opnieuw moet beginnen. Dat ik een jaar van mijn leven heb weggegooid, wat ik beter ergens anders aan had kunnen besteden!

Conclusie:
Ik heb een druk leven, en er wordt veel van mij verwacht, maar waar het naartoe leidt? Dat mag Joost weten...

You Might Also Like

0 reacties

Popular Posts

Subscribe