Must-read boeken!

maart 21, 2012

 



Ik ben zelf een persoon dat ontzettend veel van lezen houd. Ik was vroeger al een kind wat heel erg van lezen hield, en ik heb het afgelopen jaar daar een beetje een dipje in gehad, maar ik lees steeds meer! Ik heb gister ook weer een hele stapel nieuwe boeken gehaald, waar ik weer even mee vooruit kan.

Lezen is fantastisch. Het brengt je als het ware naar een andere (betere) wereld. Als een boek goed geschreven is, dan let je helemaal niet meer op je omgeving, en zit je helemaal bij je gedachten alleen maar bij het boek, en nergens anders over na te denken. Je kan om een boek lachen, huilen, en alle andere emoties die er zijn beleven.

Ik heb een lijstje gemaakt van mijn 3 favoriete boeken of all times, die ik graag met jullie wil delen:

1. The Hungergames



Katniss Everdeen woont in het 12e en armste district van Panem, het land dat ooit bekendstond als Noord-Amerika. Met haar moeder en haar zusje Prim leidt ze een armoedig leven, getekend door het keiharde regime van het welvarende Capitool. Jaarlijks worden de Hongerspelen uitgevaardigd: 24 door loting aangewezen tributen, een jongen en een meisje uit elk district, gaan een strijd op leven en dood met elkaar aan. En dit jaar wordt Prim uitgeloot...

Katniss weet dat de Hongerspelen een doodvonnis voor haar jonge zusje betekenen en besluit haar plek in te nemen. Onder het oog van de hele bevolking van Panem, die de strijd als bron van vermaak volgt, begeeft ze zich in de gemanipuleerde arena. Gevangen in een meedogenloos web van bruut geweld, gemanipuleerde tv-beelden en corrupte politici komt Katniss voor de keus staan: hoe ver zal ze gaan om te overleven?

2.  Achtste groepers huilen niet



In de groep van juf Ina is vaak heibel, vooral over het voetballen in de pauze. Gelukkig is juf erg goed in het bedenken van originele oplossingen. Maar als Akkie ernstig ziek blijkt te zijn, kan ook juf niets meer verzinnen. Heel groep acht leeft mee. Gelukkig kan Akkie het niet laten om zich ook vanuit het ziekenhuis overal mee te bemoeien. Of het nou gaat om de afscheidsavond, het schoolvoetbaltoernooi of het plan om de juf aan een nieuwe man te helpen!

3.  Offline



Jiska is een heel gewoon meisje van 13. Maar als ze bij de populaire Sophie in de klas komt, wordt alles anders. Waarom weet ze niet, maar om de een of andere reden heeft Sophie het op haar gemunt, en steeds meer klasgenoten doen met haar mee. Jiska wordt gepest, krijgt gemene sms'jes en er komt zelfs een anti-Jiska hyve. In korte tijd verandert haar onbezorgde leven in een hel. Tevergeefs vraagt ze de anderen ermee te stoppen. Wat moet Jiska doen?


Wat is jouw favoriete boek?



You Might Also Like

3 reacties

  1. - I started following your blog -!

    Stay Luxury
    xx
    http://stayluxury.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I really want to read The HUnger games. This book is on my "to read" list :)

    BeantwoordenVerwijderen

Popular Posts

Subscribe